לגלוש על בטוח: כך תמנעו מפציעות במהלך חופשת סקי 

 

עונת הסקי כבר כאן ואנחנו רוצים לעזור לכם להמנע מפציעות מיותרות 🏂....
חשוב מכל עוד לפני העצות, לוודא שביטוח הנסיעות שרכשתם כולל כיסוי לספורט חורף ואת שירותי הסיוע הרפואי המקצועיים של IMA סיוע רפואי בחו"ל .


⛄כושר והכנת הגוף טרום הנסיעה:
סקי הוא ספורט, שללא הכנה מתאימה עלול לגרום לפציעות קשות ומורכבות.
חיזוק הגוף - מספר שבועות לפני היציאה לסקי מומלץ להתחיל להיכנס לכושר.
רוב הפציעות בגלישה מתרחשות לקראת סוף היום, כשהגוף כבר מותש.
חיזוק של הגוף לפני היציאה לחופשה יתרום ליכולת לגלוש זמן ארוך יותר, ולסיום הגלישה בשלום.
תקופת ההכנה לסקי עשויה לארוך מספר שבועות. במהלך התקופה הזו מתבצעת העבודה בשני מישורים: על הסיבולת השרירית, ועל סיבולת לב-ריאה.
כמו כן יש להתמקד בנושאים של שיווי משקל וקואורדינציה.
גם במהלך החופשה יש לבצע תרגילים, אם זה תרגילי חימום, לפני הגלישה, או שחרור, אחריה.

⛄ ציוד:
יש להקפיד על התאמה מקצועית של הציוד לרמת הגלישה.
✅ התאמת אורך המגלשיים, המשפיע על מהירות הגלישה
✅ יש לבחור בהנעלה שתבודד היטב מפני הקור, ולא תגרום לאזורי לחץ בכף הרגל
✅ אצל ילדים מומלץ לכלול גם קסדה
✅ תופסנים (bindings) - בעת לבישת הציוד יש לשים דגש מיוחד על כיוון הבינדינג, התופסנים של נעלי הסקי במגלשיים.
חיבור חלש מדי יכול לגרום להינתקות המגלשיים בכל קפיצה קטנה במסלול, וחיבור חזק מדי יביא להישארותם על הרגליים גם במקרה של נפילה, מה שמגביר את הסיכון לחבלות סיבוביות.
על פי התקנים המחמירים (קיים גם תקן ISO לכך), של ה Bindings חשובים ומשמעותיים במניעת פגיעות סקי. התאמה וכיוון נכון של ה Bindings עשויים לצמצם את הסיכוי לפגיעת רצועות קשה בברך בזמן סקי.
מחקר בדק ומצא כי ל 47% מהגולשים שנבדקו באופן רנדומלי היו Bindings בלתי מכוונים, ושגולשים אלו נמצאו בסיכון של פי 2.1 מאוכלוסיית גולשים להיפגע בפגיעת סקי.

⛄ דע את רמתך:
הערכה נכונה של הגולש את רמתו, הן מבחינת הכושר הגופני והן מבחינת מיומנות הגלישה.
הדבר חשוב לשם בטחון הגולש, כמו גם ביטחונם של הגולשים האחרים בסביבתו.
את הערכת הרמה יש לבצע בעזרת מדריך גלישה, ולפיה לבחור את סוג הציוד ורמת המסלול.
שים 💚! אמון רב מדי ביכולתך עלול להוביל לפציעה!

⛄ תזונה:
- ערב לפני היציאה לגלישה, יש לאכול פחמימות שמעניקות אנרגיה זמינה לגוף.
- סמוך לתחילת הגלישה מומלץ לא לאכול הרבה.
- לזמן הגלישה עצמה כדאי לקחת חטיפי אנרגיה.
- חשוב להימנע מגלישה תחת השפעת אלכוהול, היוצר סיכון כפול - גם הרגשת התעלות והסתכנות יתר וגם טשטוש החושים והיכולת להיזהר.

⛄ תנאי גלישה:
יש לברר את תנאי הגלישה היומיים ולדעת מה קורה על המסלול.
בשל שינויי טמפרטורה נחשפים סלעים, או שהשלג הופך לקרח.
בשלג חדש יש סכנת התחפרות.
כמו כן יש להביא בחשבון את מידת הצפיפות באתר – פציעות סקי קשות נגרמות כתוצאה מהתנגשות.

⛄ אחרון חביב:
יש להימנע מגלישה באזורים שמחוץ למסלולים, ואף פעם לא לגלוש באזורים מבודדים לבד.

 

 

© 2014 by Sport Clinic. 

לקביעת תור, התקשרו: 

077-4421997 ישיר

 054-7527799 נייד
ספורט קליניק |
info@sportclinic.co.il

*זכאות להחזר כספי לבעלי ביטוח בריאות בחברות הפרטיות וקופ"ח כללית*