אל תיקחו סיכון

 

גם העוסקים בספורט חובבני צריכים להקפיד על טכניקה נכונה כדי להימנע מפציעות.

 

בשנים האחרונות, החלו העוסקים ברפואת הספורט להשקיע מאמץ בזיהוי הגורמים השונים, התורמים להגדלת הסיכוי לפגיעה במהלך ביצוע פעילות גופנית מקצוענית וחובבנית. ככל שהמחקר התקדם זוהו גורמים רבים ושונים המסכנים את הספורטאי בעת פעילותו הגופנית ומעלים באופן משמעותי את הסיכון להיפגע, העיקריים שבהם: טכניקת ביצוע לקויה, אימון או תרגול שגוי (כמו ריצה "כבדה" או שפופה או שחייה בטכניקה לקויה), ציוד פגום (דוגמת נעלי ריצה שחוקות שאיבדו את יכולת התמיכה שלהן ברגל ואת יכולת בלימת הזעזועים), תנאי השטח (תאורה, תקינות המגרש וכד') ואימון יתר או התאוששות שאינה מספקת בין האימונים.

 

כדי להקטין משמעותית את הסיכוי להיפגע, חשוב לשמור על מיומנות גבוהה בביצוע פעילות גופנית תוך הקפדה על שיפור מתמיד בכל רכיבי הכושר הגופני. בכל מקרה, בכל ענף ספורט חייב הספורטאי להקפיד על שיפור קבוע בכוח, בגמישות, בקואורדינציה, בשיווי המשקל ובמהירות. רק שמירה על תוכנית אימונים מאוזנת תבטיח שיפור ביצועים מתמיד ללא סיכון גבוה לפגיעה.

 

התנהגות המאמן או המדריך היא בעלת חשיבות עליונה במניעת פגיעות ספורט. מאמן טוב ומיומן יודע להדריך לביצוע נכון של הפעילות ולתקן טכניקה. המאמן יודע לווסת ולהתאים את תוכנית האימונים לספורטאי על פי משימותיו הספציפיות ועל פי נתוניו הטבעיים.

 

גיבוש תוכנית אימונים מאוזנת והגיונית תשיג שיפור ביצועים וללא הגברת סיכונים לפגיעה.

© 2014 by Sport Clinic. 

לקביעת תור, התקשרו: 

077-4421997 ישיר

 054-7527799 נייד
ספורט קליניק |
info@sportclinic.co.il

*זכאות להחזר כספי לבעלי ביטוח בריאות בחברות הפרטיות וקופ"ח כללית*