ג'ודו: נלחמים (גם) בפציעות

ג'ודו הוא אחד מענפי הספורט הפופולאריים בעולם ומשמש כדרך חיים למיליוני מתאמנים ברחבי העולם.

זהו ענף ספורט הדורש מהאתלט מגוון כישורים מבחינה אישית כגון משמעת גבוהה, יציבות אישיותית, עוצמה מנטלית ,כוח רצון והתמדה.

מבחינה פיזית הענף דורש יכולות ארוביות גבוהות ויכולות אנארוביות מהגבוהות בענפיי הספורט, כוח שריר כללי ברמה גבוהה , יכולת יציבות (שווי משקל) , ותפקוד טוב של שרירי הליבה.

לג'ודו פציעות אופייניות הקשורות בתביעות התנועה הביומכניות הספציפיות של הענף.

על פי מחקרים עדכניים על ענף הג'ודו נמצא ש37% מפציעות הג'ודו הן פציעות מפרקים, 28% מערבות את מפרק הברך,22% מערבות את מפרק הכתף ו 30% מערבות את שורש כף היד.

פציעות נפוצות במפרק הכתף: תת פריקה או פריקה מלאה של מפרק הכתף כתוצאה מנפילה עם יד מושטת בניסיון למנוע נפילה על הגב, שבר של עצם הבריח או תת פריקה של מפרק ה ACJ (המפרק המחבר את עצם הבריח עם השכמה בחלק החיצוני של הכתף) כתוצאה מנפילה על קצה הכתף.

בברך, הפגיעות האופייניות הן פגיעה ברצועה הפנימית MCL, ובצולבת קידמית ACL כתוצאה מטכניקת רגליים לקויה או מפגיעה של היריב.

בשורש כף היד הפגיעה השכיחה היא "בעצם הסירה" עקב נפילה עם יד מושטת.

כמה נקודות מסקרנות לגבי אופי הפגיעות:

33% הן פגיעות חבלתיות והשאר הן פגיעות שחיקתיות, 44% מהנפצעים הם המוטלים, בזמן ש 25% הם הזורקים, 94% מהפציעות מתרחשות בזמן אימון.

כיצד מונעים את הפציעות?:

  • חידוד ושיפור טכניקת נפילה כבר מגיל צעיר מאד.

  • שיפור שווי משקל על ידי אימון המערכת המייצבת.

  • שיפור טכניקת ההפלה.

  • שיפור טכניקות אחיזת היריב, בעיקר בכדי למנוע פגיעות ברכיים סיבוביות.

  • חבישות קרסול ואצבעות לפני האימון עשויות להפחית משמעותית את הסיכון לנקעים ולנקעים חוזרים.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

© 2014 by Sport Clinic. 

לקביעת תור, התקשרו: 

077-4421997 ישיר

 054-7527799 נייד
ספורט קליניק |
info@sportclinic.co.il

*זכאות להחזר כספי לבעלי ביטוח בריאות בחברות הפרטיות וקופ"ח כללית*