כן כוח אבל לא למתוח!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כידוע לכל, אימון גופני, מעבר להיותו מועיל לבריאותנו, גם עוזר לנו להגן על גופנו מפני פציעות. במאמר סקירה מקיף ואיכותי של 25 מחקרים שנערכו עד 2013, נבדקו היתרונות של כל סוגי האימון במניעת פציעות ספורט והתוצאות לפניכם.

 

ראשית נתחיל ממתיחות (Stretching) להן לא נמצא אפקט הגנתי משמעותי במניעת פציעות, זאת לעומתם אימוני כוח שהצליחו להוריד בצורה ניכרת לפחות משליש(!) פציעות ספורט ולהם יש אפקט הגנתי חשוב ביותר.

אימוני פרופריוספציה (אימון על משטחים לא יציבים לחיזוק תחושת מיקום הגוף במרחב) ותוכניות אימון הכוללות מגוון רחב של אימונים (כוח, פרופריוספציה, מתיחות) נמצאו גם הן אפקטיביות אולם התוצאות השתנו מאוד ממחקר למחקר.

 

בשל כך החוקרים לא המליצו על מתיחות לפני או אחרי אימון למניעת פציעות (דבר המתיישב עם מחקרים נוספים בתחום). אולם החוקרים כן המליצו על תוכניות אימון הכוללות מגוון רחב של אימונים ועל אימוני פרופריוספציה ככלי רב עוצמה למניעת פציעות.

 

כמו כן החוקרים המליצו במיוחד לשים דגש על אימוני כוח גם בתוכניות אימון כלליות למניעת פציעות ספורט בשל האפקט המשמעותי שהיה להם בהפחתת פציעות ספורט.

כמובן שנסכם בכך שפעילות גופנית באופן גורף נמצאה כאפקטיבית למניעת פציעות ספורט.

 

 

 

© 2014 by Sport Clinic. 

לקביעת תור, התקשרו: 

077-4421997 ישיר

 054-7527799 נייד
ספורט קליניק |
info@sportclinic.co.il

*זכאות להחזר כספי לבעלי ביטוח בריאות בחברות הפרטיות וקופ"ח כללית*