כאבים חזקים בשרירים לאחר אימון קשה?
 
חשוב לזכור כי מהות ההתפתחות והגדילה של שריר השלד, היא למעשה תגובה לאימון אינטנסיבי המוביל להרס מסוים בסיבי השריר....
 
העיקרון הפיזיולוגי של פיצוי היתר, מתאר מצב בו השריר, לאחר האימון החזק, נכנס לתהליך של בנייה כפיצוי להרס השריר שהתרחש בזמן האימון. או בשמה המלא Delayed onset muscle sorness הנה תופעה בה הספורטאי חווה כאבים עזים בשריר או בקבוצת שרירים לאחר אימון עצים או חזק במיוחד. הרגישות לא מופיעה מיד, אלא על פי רב כיום עד שלושה ימים לאחר פעילות גופנית מאומצת. בד"כ מקורה בפעילות אקצנטרית (הפקת כוח תוך כדי התארכות של השריר).
 
מרבית הנזק ממוקם בהפרעה רנדומלית ב-Z LINES.בזמן הרגישות השריר חלש יותר ובעל טווח תנועה מוגבל.הכאב נעלם לאחר מס' ימים והשריר חוזר לתפקודו הרגיל.דלקת מקומית היא שגורמת לאי הנוחות בשלב הראשוני ולריפוי שבא בעקבותיה.פעולות מניעה וטיפול:מנוחה והתאוששות מספקת בין אימונים (במיוחד בתקופת אימונים אינטנסיבית), תזונה נכונה (כולל תוספי תזונה המעודדים התאוששות כגון מגנזיום) ושתייה מספקת בזמן אימון ולאחריו, תחזוקת הגוף ע"י עיסויי ספורט תקופתיים, קירור פעם בשבוע לפחות ע"י אמבט קרח (16-17 מעלות), והקפדה על תוכנית אימונים מאוזנת כמו גם על התאוששות הכוללת גם התייחסות לכאבים ומגבלות

 

 

© 2014 by Sport Clinic. 

לקביעת תור, התקשרו: 

077-4421997 ישיר

 054-7527799 נייד
ספורט קליניק |
info@sportclinic.co.il

*זכאות להחזר כספי לבעלי ביטוח בריאות בחברות הפרטיות וקופ"ח כללית*