מתיחה? מסתבר שזה רציני
 

אנו נתקלים בהמון מונחים: מתיחת שריר, קרעים, גמישות, וקיצורי שריר. כולם קשורים לדבר אחד: Viscosity.

Viscosity הינה התגובה לכוח המתיחה, תגובה זו מושפעת משני גורמים:
1. STRESS- מידת העומס שמופעל על הרקמה
2. STRAIN – מידת התארכות הרקמה.

 

מה מתרחש ברקמה כשאנו מבצעים מתיחה?

כשאנו מבצעים מתיחות אנחנו מגבירים את המתח ברקמה ובכך מביאים להתארכותה לטווח הקצר וגם לטווח הארוך.

היכולת שלנו להשפיע על הרקמה השרירית תלוי בעוצמת המתיחה ומשך המתיחה. במידה והמתיחה תהיה קצרה מדי או חלשה מדי (ר' איור בקישור המצורף למטה: השלב הירוק בגרף) השפעת המתיחה תהיה במקרה הטוב זמנית והמצב יחזור לקדמותו לאחר זמן קצר.

 

במידה ואנו נבצע מתיחה חזקה מדי אנחנו עלולים לגרום למתח מוגזם על הרקמה ולהוביל להפרעה בשלמות הרקמה (שלב סגול בגרף).

לכן כשאנו מבצעים מתיחות אנחנו רוצים להיות בשלב הפלסטי (השלב הצהוב בגרף) של המתיחה, בשלב זה אנו מרווחים השפעה של גמישות שריר לטווח ארוך ללא סכנה לנזק לשריר.

 

ובאופן מעשי מה עושים?:

• מתיחה סטטית למשך 30 שניות לפחות במידה והמטרה היא שימור טווחים, ו2 דקות אם מטרת המתיחה היא שיפור הטווחים.
• המתיחה תתבצע ללא כאב אבל יש להגיע לתחושת חוסר נוחות קלה.
• חום משפיע גם על תהליך התארכות הרקמה (הגברת האלסטיות ברקמה), ולכן מומלץ אחרי חימום או לאחר אימון לבצע מתיחות אלו ובכך להגיע לתוצאות טובות יותר.

כמו כל מרכיב בכושר הגופני גם הגמישות דורשת תרגול קבוע , תרגול זה בשילוב עם עבודה על שאר רכיבי הכושר הגופני (כוח, סבולת, פרופריוספציה וכו') יקדמו אותנו לעבר חיים יפים, בריאים, ולא פחות חשוב: מאוזנים.

 

© 2014 by Sport Clinic. 

לקביעת תור, התקשרו: 

077-4421997 ישיר

 054-7527799 נייד
ספורט קליניק |
info@sportclinic.co.il

*זכאות להחזר כספי לבעלי ביטוח בריאות בחברות הפרטיות וקופ"ח כללית*